Ako prekonať rozchod: 13 Účinných tipov

1. Rozmyslite si, či zostanete kamarátmi

Aj keď je v dnešnej dobe populárne snažiť sa po rozchode zostať v kamarátskom vzťahu, nerobte to. Je to iba taký impulz, ktorým chcete dať najavo, že vás rozchod nezasiahol, že nemáte zlomené srdce a že nemáte problém ostať kamarátmi.

Verte mi, toto rozhodnutie nechajte na neskôr. Počas rozchodu vami lomcujú emócie, neviete rozmýšľať racionálne a neviete si vyhodnotiť, či je ešte potenciálna možnosť, zostať kamarátmi.

Vo všeobecnosti platí, že jeden z vás chce zostať viac ako kamarátom, jeden z vás stále dúfa, že rozpad vzťahu sa dá ešte zvrátiť.

Predtým, ako dáte prísľub kamarátstva, si to s chladnou hlavou premyslite.

2. Vytvorte si večernú rutinu

Jednou z vecí, čo vás môže držať nad vodou v období, keď prechádzate rozchodom, je mať svoju rutinu a byť na ňu pyšný. Základom je dopriať si dostatočné množstvo spánku, najlepšie ísť spať a vstávať v tom istom čase.

Aspoň pol hodinu pred spaním sa snažte obmedziť žiarenie z obrazoviek, odložte váš telefón, počítač či televízor.

Nielenže sa vyhnete modrému svetlu, ktoré vám zabraňuje v kľudnom spánku ale vyhnete sa aj novinkám, pikoškám či nečakaným udalostiam pri prezeraní Facebooku alebo Instagramu.

Umyte si zuby, odložte všetku elektroniku, dajte si magnézium, zastrite si závesy a dožičte si zdravý spánok, ktorý vám dodá energiu pre každodenný život.

3. Zamerajte sa na vaše zdravie

Ťažký rozchod treba preplakať. Tak, ako plačete na pohrebe, aj po rozchode je dôležité ventilovať svoje emócie a nehanbiť sa vyroniť aj nejakú tú slzu. Napriek tomu je dôležité, aby ste sa nezabudli starať aj o vaše zdravie.

Nastavte si na mobile pripomienky, aby ste nezabudli jesť, piť či dať si liek, ak nejaký užívate. Okrem vyššie uvedeného sa snažte vyhýbať drogám či alkoholu, začnite cvičiť, vybudujte si rutinu a dbajte na pravidelný, 8 hodinový spánok.

Niekomu bude stačiť, že si napríklad každé ráno uprace posteľ a dá si krátku prechádzku. Niekomu však bude treba navštíviť psychológa, aby absolvoval terapiu.

Prekonať bolestivý rozchod nie je jednoduché, ak to nezvládate, znamená to, že vám na vašom partnerovi až priveľmi záležalo, nie je na tom nič zlé. Teraz je však ten pravý čas, aby vám primárne záležalo na sebe samom.

4. Veda a filozofia vás zachránia

Naštudujte si, čo sa deje s vaším mozgom, keď sa do niekoho zamilujete. Je to ako závislosť a tak ako pri každej závislosti, aj tu sa vyskytujú abstinenčné príznaky, keď láska skončí. Ľudia sú sociálne bytosti a keď nemajú partnera, trpia.

Veda vám otvorí oči, dá vám perspektívu nad vašimi pocitmi a zistíte, že tá bolesť, ktorú momentálne prežívate, raz odíde. Keď k tomu pridáte ešte aj nejaké princípy s filozofického prúdu, napríklad nihilizmu, získate zrelý nadhľad na celú situáciu.

Život je predsa krátky, ľudia umierajú, nikdy neviete, či sa vy alebo vaši najbližší dožijú zajtrajška. Na ničom až tak veľmi nezáleží. Človek prišiel na svet sám a je iba na ňom, ako sa ku všetkému postaví a ako sa prebije životom.

5. Zapíšte si, čo ste sa vo vzťahu naučili

Keď si spravíte zoznam vecí, ktoré ste sa vo vzťahu naučili, možno zistíte, že ste sa k sebe až tak nehodili. Minimálne sa dozviete niečo bližšie o type partnera, s ktorým by vám to najlepšie klapalo.

Vezmite si dôkladný čas, hoci aj s odstupom, na analýzu všetkých vecí, ktoré vás vo vzťahu obohatili, ktoré vám liezli na nervy a veci, ktoré už viac nehodláte na svojom partnerovi prehliadať.

Dozviete sa odpovede na otázky, čo vám na partnerovi najviac vadilo a čo očakávate od potenciálneho partnera v budúcnosti.

6. Priznajte si, že vzťah stroskotal aj vďaka vám

Keď si uvedomujete vaše nedostatky a povahové neduhy, je to dobrým znakom emočnej vyspelosti. Značí to o tom, že poznáte svoje silné aj slabé stránky a viete ich využiť v ďalšom vzťahu (ktorý určite príde, nehádžte flintu do žita).

Je tu však jedna veľká výnimka. Ak vzťah skončil na základe fyzického alebo psychického násilia, nehľadajte chybu v sebe. Možno by bolo namieste zlepšiť schopnosť spozorovať takéhoto partnera ešte predtým, ako si s ním niečo začnete, ale to je nesmierne zložité.

Aj keď mal váš partner až 90 percentný podiel na rozpade vzťahu, z tých 10 percent sa môžete poučiť a vyvarovať sa chybám v budúcnosti.

7. Neposielajte si správy a zablokujte si partnera na sociálnych sietiach

Mnoho ľudí si po rozchode ešte vypisuje a to iba umelo predlžuje negatívne emócie. Viem, môže to znieť kruto, ale najlepším možným riešením, ako to celé čo najskôr prekonať, je zakázať si akúkoľvek komunikáciu.

Partneri si medzi sebou môžu aj vypisovať iba z dôvodu, že jeden z nich cíti pocit viny a chce sa uistiť, ako to ten druhý zvláda. Ďalšou dobrou radou je zablokovať si partnera na sociálnej sieti ako Facebook či Instagram.

Takto sa vám nebudú zobrazovať jeho statusy alebo novinky, nebude sa vám neustále pripomínať a ľahšie na partnera zabudnete.

8. Spoľahnite sa na pomoc kamarátov

Rozchod sa podpíše na vašej psychike, to je úplne prirodzené. Aj tí najsilnejší z nás sa môžu cítiť ako menejcenné bytosti. Blízki kamaráti, ktorí vás podržia a povzbudia v takejto situácii, sú na nezaplatenie.

Dobrý priateľ vám dá pocítiť, že stále máte cenu, že život má zmysel a všetko sa obráti na dobré, treba tomu dať len čas. Stačí, ak máte iba jedného, ktorý vám dokáže byť oporou v ťažkých časoch. Ak sa vám podarí ísť do spoločnosti viacerých známych, o to lepšie.

Po rozchode má váš mozog nedostatok dopamínu, látky ktorá sa vylučuje v šťastnom a láskyplnom vzťahu. Osvedčeným riešením na tento problém je vyraziť si do spoločnosti, najlepšie so skupinou dobrých kamarátov, pri ktorých sa môžete uvoľniť a užiť si kopec srandy.

9. Každý deň urobte niečo pre seba

Zacvičte si, prečítajte si knihu, pozrite si nejaký dokument o osobnom rozvoji alebo sa naučte meditovať, zmení vám to život. Vyberte si nejakú aktivitu o ktorej viete, že vám bude prospešná a pustite sa do nej.

Ak sa zobudíte príliš skoro, choďte na rannú prechádzku alebo si doprajte nejaké zdravé raňajky. Hlavne neostaňte ležať v posteli a nedumajte. Ak večer neviete zaspať, vylúštite si nejaké sudoku, pozrite si nejaký dobrý film alebo si prečítajte zaujímavú knihu.

Aktivity a vedomá činnosť sú najlepšími prostriedkami na odpútanie pozornosti od zlomeného srdca, ktoré sa časom zahojí.

10. Vybudujte si svoje sebavedomie

Ak ste rozchod neiniciovali vy ale váš partner, tak je úplne prirodzené, že začnete o sebe pochybovať. Začnete pochybovať o vašom vzhľade, váhe, či povahových vlastnostiach. Hľadáte vaše slabé stránky, ktoré mohli byť dôvodom na rozchod.

Ako z tohto negatívneho zmýšľania von? Jednoducho, napíšte si zoznam vašich kvalít. Spravte si zoznam všetkých vašich pozitívnych vlastností, či už je to výzor, zdravie, povaha, emocionálne a sociálne zručnosti a všetkých vecí, ktoré majú vplyv na váš romantický život.

Ak máte problém odhaliť vaše silné stránky, neváhajte osloviť vašich najbližších priateľov alebo rodinu. Určite vám uvedú množstvo vašich predností a dodajú inšpiráciu.

11. Prejedanie sa, bezhlavé nakupovanie či hýrenie vám nepomôžu

Jasne že nie je nič zlé na tom, keď zjete kartón zmrzliny, pôjdete na menu do McDonaldu, alebo si dáte maratón nejakého vašeho obľúbeného seriálu z Netflixu a popritom stiahnete fľašu červeného vína.

Ťažké časy si vyžadujú špeciálnu podporu. Pravidelné prejedanie sa, alkoholické excesy alebo bezhlavé nákupy zbytočností vám nepomôžu prekonať psychickú bolesť. S bolesťou sa treba popasovať a prekonať ju.

Spoločnosť nás naučila potláčať negatívne emócie dočasným únikom v podobe vyššie spomenutých aktivít. Ak prežívate smútok, neskrývajte ho, poplačte si a hlavne netlačte do seba kvantum zmrzliny a alkoholu, aby ste to potom nemuseli zbytočne zhadzovať.

12. Nie, váš partner nebol dokonalý

Úprimne povedané, žiaden partner alebo vzťah nie je dokonalý. Aj keď bol váš partner pre vás výnimočný, určite mal nejaké nedostatky a chyby. Základom je úprimný pohľad na všetky chyby, ktoré vo vzťahu vyplávali na povrch. Prestaňte si partnera idealizovať.

Jednou z metód, ako sa vyrovnať s rozchodom, je spraviť si takýto zoznam negatívnych vlastností a čítať si ho každý jeden deň, čo na partnera myslíte alebo je vám smutno. Zapíšte si tam každú možnú drobnosť, aká vás kedy iritovala.

Keď už nič iné, aspoň si v hlave ujasníte, čo vo vzťahu očakávate, čo dokážete tolerovať a čo absolútne nepripadá do úvahy.

13. Snažte sa tráviť čo najviac času mimo domu

Kontaktuje kamarátov, choďte s nimi na kávu alebo si vymyslite inú aktivitu, ktorá vás vyženie z domu. Ak je to možné, prihláste sa na nejaké prospešné práce vo vašom okolí. Áno, na prekonanie rozchodu potrebujete aj zdravý čas osamote, ale totálna izolácia nie je žiaduca.

Dbajte nato, aby ste si na každý deň naplánovali nejakú aktivitu, či už to je len obyčajná prechádzka parkom, alebo nejaká športová činnosť, určite vám to pomôže.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Mohlo by sa vám páčiť